You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - הפסד מתסכל לנבחרת בשלב העילית
עוד לא אבדה תקוותם, אך המצב סבוך. שחקני נבחרת ישראל (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)

נוער - הפסד מתסכל לנבחרת בשלב העילית

שער שכבשה מונטנגרו בהתקפה האחרונה של המשחק הביאה לניצחון 0:1 על הנבחרת הישראלית, שאינה תלויה בעצמה במחזור האחרון של שלב העילית

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

חלום העפלה למשחקי אליפות אירופה לנוער מתרחק, אך בהחלט עדיין קיים. נבחרת הנוער של ישראל, שניצחה במחזור הפתיחה של שלב העילית בתוצאה 0:2 את בוסניה, נחלה הערב הפסד 1:0 במשחק מול מונטנגרו - שנחלה הפסד 2:1 במשחק מול נורבגיה המארחת - שהערב סיימה בתוצאת שוויון 2:2 את ההתמודדות מול בוסניה, מה שיוצר תמונת מצב שבה נורבגיה מוליכה את הטבלה עם 4 נקודות, מקדימה את מונטנגרו וישראל - שצברו 3 נקודות כ"א ואת בוסניה - לה נקודה אחת. משמעות הדברים מבחינת נבחרת ישראל: רק ניצחון ישראלי על נורבגיה ביום שלישי הקרוב בתוספת לכך שמונטנגרו לא תנצח את בוסניה, יעניק לנבחרת הישראלית את המקום הנכסף באליפות אירופה.

אז מה היה לנו הערב? משחק עם יוזמה התקפית דו צדדית, אך עם הרבה חוסר דיוק בפעולות האחרונות משני הצדדים. מבחינה מספרית הדברים מתבטאים ב-11 קרנות מהצד הישראלי ו-7 קרנות מהצד המונטנגרי, שני איומים מכל צד לעבר מסגרת שער היריבה.

המצב הטוב ביותר שישראל הגיעה אליו היה בדקה הרביעית, החמצה מסמרת שיער של יהודה בלאי ממטרים ספורים ומול שער חשוף, מנעה מהנבחרת הישראלית לעלות ליתרון מוקדם. מנגד, מונטנגרו, שהגבירה את הלחץ על השער הישראלי בעקבות  מגמה הגנתית של נבחרת ישראל החל מהדקה ה-85, בה בוצע חילוף תמוה משהו, ששלח לשדה המשחק בלם (אבי תורג'מן) במקום חלוץ (סייד אבו פרחי), הצליחה לכבוש שער ניצחון בהתקפה האחרונה של המשחק, כאשר ניסיון הרחקה כושל של ההגנה הישראלית יצר ערבוביה ברחבה, בסיומה ואסיי אדז'יץ' בעט לרחבה וקבע את תוצאת המשחק - 0:1 למונטנגרו.

הרכב נבחרת ישראל (בסוגריים המחליפים):אופק מליקה, גיא דזנט, ניקיטה סטויאנוב, שביט אלגבי, נועם בן הרוש, ליאור קאסה (עידו כהן- 74), ניב יהושע, כארם זועבי (עידו עולי - 64), לירן חזן (אניס פורת עיאש - 64),  יהודה בלאי (אורי עזו - 74), וסייד אבו פרחי (אבי תורג׳מן - 85).